De 928 is een sportcoupé die op een bijzondere manier is opgebouwd. Voorin ligt een watergekoelde aluminium V8, de versnellingsbak ligt boven de achteras, dit wordt transaxle genoemd en zorgt voor een betere gewichtsverdeling. De auto was beschikbaar met een 3-gang automatische versnellingsbak, vanaf het 1984 modeljaar met een 4-gang bak, of met een handgeschakelde "dogleg" versnellingsbak. De achterwielophanging is zo gemaakt dat de achterwielen in snelle bochten licht meesturen. In 1986 werd de 16-klepper motor een 32-klepper. De motorkap, voorschermen en deuren zijn van aluminium. De carrosserie is geheel verzinkt, de voorkant, de achterkant en de dorpelafscherming zijn van kunststof. Verder is alles elektrisch of pneumatisch, zit er een automatische klimaatregeling met airco in, en is soms het gehele interieur in leer uitgevoerd (optie). Dat het een technisch complex voertuig is blijkt uit de meer dan 1000 stekkerverbindingen en drie kilometer elektrische bekabeling die in de auto zitten.
Het is een van de eerste auto's die vanaf modeljaar 1986 met ABS geleverd werd.
Deze S3 is een bijzondere uitvoering, welke maar 1 jaar geleverd is. Oude optiek en nieuwe techniek met de 5.0 L motor. Deze auto is geleverd via de Porsche dealer opo Stevens Greek San Francisco, est.1968 door de Nederlandse Porsche Importeur Ben Pon.
Deze auto is technisch gereed gemaakt door Porsche specialist ( rekeningen ter inzage )
Bedrijfsinformatie:
Maandag-Vrijdag op afspraak
Zaterdags geopend van 10-18 uur
Montag-Freitag auf termin, Samstag von 10-18u
Monday-Friday by appointment, sat from 10-18h
Import-Export-RDW-TÜV-MOT-transport facilities.
Location in Central Holland, 20 minutes from Amsterdam (Schiphol) airport
Wir sprechen Deutsch, we speak English, wij spreken Nederlands
Terug naar overzicht |